Smocza Era

Nie jesteś zalogowany na forum.

Ogłoszenie

FABUŁA
Świat i Fabuła - Opis znajdziesz również w Przewodniku!
Forum Smocza Era swoją rozgrywkę prowadzi na ogromnym kontynencie o nazwie Fablehaven. Jest to niezwykle młody świat, bez skomplikowanych nazw rodów, przodków i tym podobnych. Wszystko, tylko po to, aby to gracz w pełni mógł kształtować przyszłość tego uniwersum. Wcześniejsze wydarzenia można znaleźć w Przewodniku w temacie "Świat i fabuła", poniżej przedstawiamy ostatni zapis.
Rok 280 Po wielu kolejnych latach, tworzą się pierwsze klany, Elfów, którzy dbając bardziej o swój dobrobyt decyduje się bronić swoich ścieżek i granic, Ludzi, którzy decydują się wziąć pod opiekę Szlaki handlowe i którzy mają od dawno swoją Gildie Jeźdźców, która cały czas jest doglądana i skupia teraz Jeźdźców również innych ras, Krasnoludów, którzy tworzą Klan w głównej mierze po to, aby dalej pogłębiać swój majątek i żeby stworzyć coś na wzór Rady, która będzie zarządzała całą rasą krasnoludzką. Tworzy się również klan Orków, którzy szykując się do wojny, mają za zadanie poszerzyć swoje terytorium. Orkowie zaczynają pomału najeżdżać najbliższe wioski ich terytorium. Ludzie mając duże doświadczenie w oswajaniu dzikich stworzeń, decydują się stworzyć Zakon Gryfa, który będzie miał za zadanie tłamsić wszelkie ataki Orków, pilnować granic i patrolować Fablehaven. Dzięki swoim działaniom zyskują coraz większe uznanie w świecie, chociaż przekonani o swojej wyższości i szlacheckości krwi, Elfy nadal skupiają się najbardziej na samych sobie.
AKTUALNOŚCI
Head Admin:

Mistrzowie Gry:

Trwa nabór na Mistrza Gry! Szczegóły na Discordzie u Administracji!

!KLIK! Nagrody za pojedynczą misję poprowadzoną przez gracza !KLIK!

#1 2021-11-06 00:52:03

Twórca
p61qPeF.png
Dołączył: 2019-09-29
Liczba postów: 517
Reputacja (-10 - 10): 1000
WindowsFirefox 94.0

UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNE

BLEFOWANIE

Blefowanie.png

POZIOM I - Podstawowy


Nazwa:
Blefowanie


Opis:
Umiejętność blefowania to nic innego jak zatajanie różnymi sposobami przed rozmówcą, czy nie tylko, że to co mówimy, to kłamstwo. Na tym poziomie użytkownik jest w stanie sam dojrzeć w sobie często powtarzany tik, gdy kłamie i wyeliminować go.




POZIOM II - Opanowany


Opis:
Postać gracza potrafi świetnie zatajać liczne sygnały z zewnątrz, które są typowe dla kłamstwa. Gestykulacja, mruganie, drganie policzka, uśmiech po kłamstwie i tak dalej. Potrafi to wyeliminować.




POZIOM III - Zaawansowany


Opis:
Ostatni poziom umiejętności pozwala graczowi na taką grę słów, by rozmówca nie zorientował się, że to co mówi to kłamstwo. Często kłamca używa słów bardzo oficjalnych, czasem podkreśla jakieś słowa. Natomiast ta umiejętność potrafi stworzyć z gracza świetnego oszusta.


___________________________________________________________


MEDYCYNA

Medycyna.png

POZIOM I - Podstawowy


Nazwa:
Medycyna


Opis:
Medycyna to bardzo rozległa dziedzina w świecie Fablehaven. Sztuka medyczna obejmuje nie tylko zwykłe choroby, ale również obrażenia. Gracz posiada podstawową wiedzę na temat chorób i sposobu leczenia tychże chorób swojej rasy.




POZIOM II - Opanowany


Opis:
Gracz posiada rozległą wiedzę na temat wszystkich chorób oraz sposobów leczenia chorób rasy swojej oraz dwóch innych wybranych przez gracza.




POZIOM III - Zaawansowany


Opis:
Gracz zyskuje wiedzę na temat rozległej medycyny dotyczącej wszystkich ras, jakie istnieją, a także zyskuje wiedzę na temat zwierząt, w tej samej dziedzinie.


___________________________________________________________


PREDYKCJA

POZIOM I - Podstawowy


Nazwa:
Predykcja


Opis:
Predykcja to najkrócej pisząc umiejętność rozpoznawania kłamstw i kłamcy. Poziom pierwszy pozwala użytkownikowi (i w ogóle daje taką wiedzę) na skupieniu się na gestykulacji gracza, który może kłamać. Nie daje to pewności dotyczącej tego czy ktoś kłamie, jedynie daje możliwość rozpoznania cech kłamcy.




POZIOM II - Opanowany


Opis:
Umiejętność pozwala na zwrócenie uwagi na różnego rodzaju tiki, które idą w parze z gestykulacją, co daje dość sporą szansę wykrycia kłamstwa. Mogą to być często ruchy policzków, drapanie po szyi, częste mruganie i wiele innych czynników, jednak zbierając je, po chwili obserwacji, gracz może stwierdzić kto i kiedy kłamie.




POZIOM III - Zaawansowany


Opis:
Ostatni poziom zwraca uwagę gracza na sposób wypowiadanych słów, zdań. Może rozpoznać po sposobie mówienia, po sposobie wypowiadania słów, czy ktoś kłamie, czy nie. Ten poziom jest ostateczny i niezwykle przydatny. Pojawia się możliwość wykrycia kłamcy, który ukrywa się pod umiejętnością Blefowania.


___________________________________________________________


PODZIELNOŚĆ UWAGI

wielozadaniowo.png

POZIOM I - Podstawowy


Nazwa:
Podzielność uwagi


Opis:
Umiejętność polega na selekcji informacji i bodźców z więcej niż jednego źródła. Gracz zyskuje umiejętność skupiania się na więcej niż jednej rzeczy na raz, jednakże nie w pełnej walce. Mogą to być dwa różnie miejsca, które ma obserwować, przykładowo.

Wymagania: 8 pkt reakcji




POZIOM II - Opanowany


Opis:
Gracz ma możliwość podzielności uwagi na jednym, walczącym przeciwniku oraz innym miejscu. Przykładem może być sytuacji, w której musi skupiać się na swoim przeciwniku, żeby nie dać się zabić, jednocześnie obserwować swojego towarzysza, gdzieś za nim, by mieć pewność, że nic mu nie grozi.

Wymagania: 12 pkt reakcji




POZIOM III - Zaawansowany


Opis:
Postać gracza jest zdolna do podzielności uwagi nawet do trzech różnych miejsc, czy przeciwników podczas walki. Jednak to czy, będzie w stanie z nimi walczyć zależy od statystyk oraz poziomu rozwinięcia umiejętności walki broniami, uniki i tak dalej.

Wymagania: 15 pkt reakcji


___________________________________________________________


SPOSTRZEGAWCZOŚĆ

spostrzegawczo.png

POZIOM I - Podstawowy


Nazwa:
Spostrzegawczość


Opis:
Spostrzegawczość jest z pewnością przydatną umiejętnością, polegającą na dostrzeżeniu tego, czego większość by nie zauważyła, nie pomyślała o tym i nie zwróciłaby na to uwagi. Gracz, który opanował ten poziom, może liczyć na niewielką szansę dostrzeżenia tego, na co wcześniej by nie zwrócił uwagi.

Wymagania: 8 pkt reakcji




POZIOM II - Opanowany


Opis:
Gracz jest w stanie dostrzec różnego rodzaju różnice, np. pułapki pod liśćmi, inne ustawienie przedmiotów, szczegóły związane z osobami np. pot, którego nie powinno być, bo ktoś się nie męczy, trzymanie ręki pod płaszczem i zerkanie na użytkownika przez przypadkowego przechodnia, który może być mordercą i tak dalej.

Wymagania: 12 pkt reakcji




POZIOM III - Zaawansowany


Opis:
Ostatni poziom pozwala na dostrzeżenie praktycznie wszystkiego, nawet najmniejsze, najdrobniejsze szczegóły w piasku, wodzie, daleko od użytkownika poprzez np. ruch liści na koronach drzew, lub kropla krwi podczas tropienia.

Wymagania: 15 pkt reakcji

___________________________________________________________


UWODZENIE

uwodzenie.png

POZIOM I - Podstawowy


Nazwa:
Uwodzenie


Opis:
Uwodzenie to umiejętność przyciągania do siebie drugiej osoby, bez użycia siły a jedynie przy użyciu ciała czy uroku osobistego. Jest to przekonanie osoby do siebie. Chociaż ta umiejętność jest bardziej przeznaczona do płci pięknej, niż dla facetów, to zdarzają się wyjątki. Poziom pierwszy daje graczowi możliwość przykucia uwagi sobą, konkretnego celu. Umiejętność nie działa na tę samą płeć, która jest heteroseksualna ani na przeciwników mocno zdeterminowanych czy nastawionych w konkretnym celu. Przykładowo, nie uwiedziemy nikogo, kto jest z jakiegoś powodu zbyt mocno zdenerwowany a tym bardziej dla nas obcy.




POZIOM II - Opanowany


Opis:
Rozwijając swoją sztukę uwodzenia, postać jest w stanie nie tylko skupić na sobie uwagę danego celu, ale również sprawić, że zainteresuje się nami, zechce poznać, porozmawiać. To jak poprowadzimy rozmowę w tym momencie jest dość kluczowe. Umiejętność nie działa na tę samą płeć, która jest heteroseksualna ani na przeciwników mocno zdeterminowanych czy nastawionych w konkretnym celu. Przykładowo, nie uwiedziemy nikogo, kto jest z jakiegoś powodu zbyt mocno zdenerwowany a tym bardziej dla nas obcy.




POZIOM III - Zaawansowany


Opis:
Postać gracza zyskuje kolejny stopień uwodzenia. Gracz nie musi się już aż tak bardzo skupiać na tym co piszę (bez przesady), ma dość sporą szansę na to, że to co napisze akurat trafi w gust rozmówcy i zainteresuje go, nawet rozkocha. Taka osoba jest dość podatna na sugestie uwodziciela/uwodzicielki. Umiejętność nie działa na tę samą płeć, która jest heteroseksualna ani na przeciwników mocno zdeterminowanych czy nastawionych w konkretnym celu. Przykładowo, nie uwiedziemy nikogo, kto jest z jakiegoś powodu zbyt mocno zdenerwowany a tym bardziej dla nas obcy.




POZIOM IV - Mistrzowski


Opis:
Rozbudowany poziom, pozwala graczowi na takie kierowanie swoją postacią, że potrafi być ona w oczach celu seksowna, uwodzicielska. Prawie od razu następuje zakochanie i ogromna podatność nawet na rozkazy osoby. Potrafi przyciągnąć do siebie a nawet rozkochać wiele celów. Umiejętność nie działa na tę samą płeć, która jest heteroseksualna ani na przeciwników mocno zdeterminowanych czy nastawionych w konkretnym celu. Przykładowo, nie uwiedziemy nikogo, kto jest z jakiegoś powodu zbyt mocno zdenerwowany a tym bardziej dla nas obcy.


___________________________________________________________


WSPINACZKA

wspinaczka.png

POZIOM I - Podstawowy


Nazwa:
Wspinaczka


Opis:
Wspinaczka to nic innego jak umiejętność pokonywania trudnych terenów w postaci ścian, ścianek i innego rodzaju stromych powierzchni. Użytkownik potrafi ostrożnie dobierać powierzchnię chwytu i powoli posuwać się ku górze. Nie jest jeszcze zaprawiony w tej dziedzinie, ale jego przewagą jest właśnie zdolność wybierania powierzchni, której ma się chwycić, żeby nie spaść w dół. Może nie grzeszy szybkością i zgrabnością, jednakże w większości sytuacji i warunkach, może przeżyć i wykonać zadanie w postaci "przeprawienia się" na drugą stronę przeszkody.




POZIOM II - Opanowany


Opis:
Gracz jest już wprawnym alpinistą i potrafi szybko pokonywać różnego rodzaju strome przeszkody. Najbardziej można to porównywać do zgrabnego, dynamicznego pokonywania przeszkód w stylu parkour. Gracz jest w stanie wykorzystać teren walki, pole misji na swoją korzyść. Jest to ostatni poziom wspinaczki, która wymaga jedynie trochę doświadczenia.


_______________________________________________________________


ZŁODZIEJSTWO

z-odziejstwo.png

POZIOM I - Podstawowy


Nazwa:
Złodziejstwo


Opis:
Złodziejstwo to fach polegający na kradzieży czyli przywłaszczenia cudzej rzeczy. To dość popularny fach w nizinach społecznych. Niektórzy z nich są wynajmowani. Można na nim sporo zarobić, jednocześnie wiele tracąc. Poziom pierwszy pozwala na dobre wybranie sobie celu. Postać potrafi rozpoznać kogoś, kto posiada kosztowności, po zachowaniu, ubiorze, przedmiotach przy sobie. Dodatkowo jest nieco zaznajomiony ze zdolnościami kradzieży kieszonkowej, wykorzystując chwilę nieuwagi, zakłopotania, wykorzystując tłum i tak dalej.

Wymagania: 8 pkt zręczności




POZIOM II - Opanowany


Opis:
Postać gracza, która opanowała poziom drugi tejże umiejętności zyskuje umiejętność rozpoznawania celu. To nie muszą być nawet osoby, to mogą być budynki, domy, siedziby. Postać dobrze radzi sobie z oceną słabych punktów danych osób czy miejsc, przez co jest skuteczniejsza w swoim fachu. Zyskuje umiejętność otwierania prostych zamków.

Wymagania: 12 pkt zręczności




POZIOM III - Zaawansowany


Opis:
Ostatni poziom umiejętności pozwala graczowi nie tylko na otwieranie wszystkich zamków jakie istnieją. To rozwinięcie fachu do poziomu sztuki. Przed postacią z tym poziomem trudno uchować jakikolwiek skarb, którego nie będzie w stanie zdobyć. Gracz musi jednak posiadać pewne umiejętności wyobraźni, przyda się również umiejętność walki a także pomocne tutaj będzie skradanie się.

Wymagania: 15 pkt zręczności


_______________________________________________________________


PERSWAZJA

qDkUu2S.png

POZIOM I - Podstawowy


Nazwa:
Perswazja


Opis:
Umiejętność perswazji to nic innego jak sztuka przekonywania kogoś do swoich racji, bez negatywnych skutków w przyszłości, dla osoby nakłanianej. Od manipulacji różni się tym, że najczęściej nadawca ma uczciwe i rzetelne intencje. Odwołuje się do intelektu, woli i emocji. Perswazja jest również sposobem negocjacji.
Pierwszy poziom tej umiejętności oznacza, że gracz potrafił będzie potrafił przekonać kogoś, że to co mówi jest prawdą, ale nie ma żadnej pewności, że druga strona zgodzi się na to co gracz zaproponuje. Jest to tak zwana perswazja przekonująca.




POZIOM II - Opanowany


Opis:
Gracz jest dość wprawiony w sztukach perswazji, dlatego jest w stanie nakłonić swoich rozmówców do mniejszego działania. Nie będą to wielkie misje czy ciężkie do podjęcia decyzje, jednakże gdyby chciał przykładowo przekonać swojego dowódcę, że warto wziąć go na misję, istnieje duże prawdopodobieństwo, że dobierze tak słowa, by go przekonać. Jest to tak zwana perswazja nakłaniająca. Dzięki niej można również zdobywać swoich zwolenników.




POZIOM III - Zaawansowany


Opis:
Trzeci poziom to wykorzystywanie tak zwanej perswazji pobudzającej. Użytkownik ma większą szansę na to, aby móc zjednać ludzi do jakiegoś konkretnego celu, misji. Przykładowo, gdy na polu walki będzie do podjęcia ważna decyzja, gracz będzie mógł przekonać innych do takowej. Możliwości jest wiele, dlatego korzystanie z umiejętności jest szerokie, wszystko, co podpada po definicje perswazji.


Mowa NPC - #ff0000 | Mowa NPC2 - #990033 | Mowa NPC3 - #6633cc | Mowa NPC4 - #cc6600 | Mowa NPC5 - #ccff33

Offline

Użytkowników czytających ten temat: 0, gości: 1
[Bot] ClaudeBot
Legenda
Head Admin | Mistrz Gry
Człowiek | Ork | Elf | Krasnolud | Malauk | Reptilianin | Goblin | Fae | Teriantrop | Nihilian | Nitj'sefn | Khajiit | Rodentia | Ushrolrag

Stopka

Forum oparte na FluxBB