Smocza Era

Nie jesteś zalogowany na forum.

Ogłoszenie

FABUŁA
Świat i Fabuła - Opis znajdziesz również w Przewodniku!
Forum Smocza Era swoją rozgrywkę prowadzi na ogromnym kontynencie o nazwie Fablehaven. Jest to niezwykle młody świat, bez skomplikowanych nazw rodów, przodków i tym podobnych. Wszystko, tylko po to, aby to gracz w pełni mógł kształtować przyszłość tego uniwersum. Wcześniejsze wydarzenia można znaleźć w Przewodniku w temacie "Świat i fabuła", poniżej przedstawiamy ostatni zapis.
Rok 280 Po wielu kolejnych latach, tworzą się pierwsze klany, Elfów, którzy dbając bardziej o swój dobrobyt decyduje się bronić swoich ścieżek i granic, Ludzi, którzy decydują się wziąć pod opiekę Szlaki handlowe i którzy mają od dawno swoją Gildie Jeźdźców, która cały czas jest doglądana i skupia teraz Jeźdźców również innych ras, Krasnoludów, którzy tworzą Klan w głównej mierze po to, aby dalej pogłębiać swój majątek i żeby stworzyć coś na wzór Rady, która będzie zarządzała całą rasą krasnoludzką. Tworzy się również klan Orków, którzy szykując się do wojny, mają za zadanie poszerzyć swoje terytorium. Orkowie zaczynają pomału najeżdżać najbliższe wioski ich terytorium. Ludzie mając duże doświadczenie w oswajaniu dzikich stworzeń, decydują się stworzyć Zakon Gryfa, który będzie miał za zadanie tłamsić wszelkie ataki Orków, pilnować granic i patrolować Fablehaven. Dzięki swoim działaniom zyskują coraz większe uznanie w świecie, chociaż przekonani o swojej wyższości i szlacheckości krwi, Elfy nadal skupiają się najbardziej na samych sobie.
AKTUALNOŚCI
Head Admin:

Mistrzowie Gry:

Trwa nabór na Mistrza Gry! Szczegóły na Discordzie u Administracji!

!KLIK! Nagrody za pojedynczą misję poprowadzoną przez gracza !KLIK!

#1 2021-11-06 00:47:25

Twórca
p61qPeF.png
Dołączył: 2019-09-29
Liczba postów: 517
Reputacja (-10 - 10): 1000
WindowsFirefox 94.0

UMIEJĘTNOŚCI RZEMIEŚLNICZE

ALCHEMIA

Alchemia.png

POZIOM I - Podstawowy


Nazwa:
Alchemia


Opis:
Alchemia to potężna umiejętność otwierająca przed graczem nie tylko mnóstwo wspomagaczy w walce i prowadzeniu gry na Smoczej erze, ale również stanowi świetny sposób na zarabianie... W końcu kto nie chciałby zostać alchemikiem z dostępem do ciekawych, potężnych i niezbyt tanich eliksirów? pierwszy poziom umiejętności, jest w stanie tworzyć różnego rodzaju eliksiry do maksymalnie I poziomu (na wzór obecnych). Każda propozycja stworzenia własnego eliksiru musi zostać zaakceptowana przez Administrację. Poziom I pozwala graczowi na stworzenie 2 eliksirów.

Wymagania: 10 punktów inteligencji




POZIOM II - Opanowany


Opis:
Gracz jest w stanie stworzyć 2 eliksiry na wzór tych, które już istnieją pod poziomem II. Każda propozycja oczywiście musi zostać zatwierdzona przez Administrację. Poziom II pozwala graczowi na tworzenie dwóch eliksirów na poziom postaci (z listy eliksirów).

Wymagania: 15 punktów inteligencji




POZIOM III - Zaawansowany


Opis:
Ostatni i prawdopodobnie najbardziej przydatny poziom, pozwalający na czynienie z alchemią przeróżnych cudów z których wychodzi albo niezwykle kosztowny eliksir zapewniający bogactwo, albo potężne wsparcie w walce. Ten poziom pozwala stworzyć trzy eliksiry na poziom postaci. Dostajemy możliwość stworzenia 4 kolejnych eliksirów.

Wymagania: 20 punktów inteligencji




SPIS ELIKSIRÓW DOSTĘPNY JEST TUTAJ

Umiejętności można nauczyć się poprzez naukę od kogoś lub z księgi alchemicznego. Samotne eksperymenty mają tylko 25% szans powodzenia, losuje MG.


___________________________________________________________


GÓRNICTWO

g-rnictwo.png

POZIOM I - Podstawowy

Umiejętność wydobywania minerałów, odnajdywania złóż, planowanie podziemnych korytarzy. Pozwala na ocenę stanu złóż oraz korytarzy, a także daje wiedzę na temat samego kopania, między innymi jego technik.


Nazwa:
Górnictwo


Opis:
Użytkownik posiada niewielką wiedzę dotyczącą samego górnictwa, czyli ogół czynności mających na celu wydobycie minerałów, kamieni i wszystkiego, co uda się wykopać, wydobyć i oczyścić z zanieczyszczeń. Jest zdolny do wydobywania różnego rodzaju metali np. rudy. Jest to cenny materiał w wyrobach narzędzi i broni.




POZIOM II - Opanowany


Opis:
Użytkownik zyskuje szerszą wiedzę na temat różnego rodzaju źródeł wydobycia, poznaje kamienie ozdobne, takie jak minerały nieprzezroczyste (nefryt i jadeit, lazuryt, niektóre odmiany skaleni (amazonit, labrador), rodonit, malachit, niektóre odmiany kwarcu i chalcedonu. Ma wiedzę na temat ich wydobycia.




POZIOM III - Zaawansowany


Opis:
Użytkownik poznaje srebro a także serpentyn, onyks i marmur. Potrafi te kamienie wydobyć, wie gdzie ich szukać. Poznaje również wiedzę na temat występowania pozostałych kamieni z poziomu II i I, zna cechy szczególne miejsc w których występują. Potrafi stworzyć pełnoprawną kopalnie, zna ułożenie tuneli i tak dalej. Do wydobycia tego typu surowców gracz musi posiadać przynajmniej 25 punktów siły.




POZIOM IV - Mistrzowski


Opis:
Gracz posiada wiedzę na temat występowania złota, rubinów, szmaragdów, szafirów, topazów i innych kamieni z grupy berylów. Zna ich cechy występowania, potrafi je wydobyć na życzenie klienta. Są to bardzo cenne kamienie, zdobią najznakomitsze dzieła, trony, korony, berła. Zazwyczaj zdobią przedmioty Królów lub najznakomitszej szlachty. Wydobycie jest trudne, złoża niewielkie ale ceny tych kamieni ogromne. Do wydobycia tego typu surowców gracz musi posiadać przynajmniej 35 punktów siły.




POZIOM V - Arcymistrzowski


Opis:
Użytkownik poznawszy wszelkie kamienie szlachetne, na ostatnim poziomie odkrywa wyjątkowe, niezwykle rzadkie i niezwykle cenne kamienie. Są one bardzo legendarne, występują niezwykle rzadko na całym świecie, ich wydobycie trwa tygodnie a ceny są tak ogromne, że nie stać nawet niektórych Królów. Do tego typu kamieni zaliczamy Diamenty, Piainity, Czerwony diament, Jadeit, Królewski granat a także czarny, piękny Serendibit. Do wydobycia tego typu surowców gracz musi posiadać przynajmniej 40 punktów siły.


___________________________________________________________


INŻYNIERIA

In-ynieria.png

POZIOM I - Podstawowy


Nazwa:
Inżynieria


Opis:
Inżynieria to umiejętność polegająca na projektowaniu, tworzeniu, budowaniu, naprawianiu różnego rodzaju budynków, sprzętów. Gracz z tym poziomem jest zdolny budować machiny oblężnicze poziomu I, a także niewielkie budynki dwu osobowe, 30 metrów kwadratowych.




POZIOM II - Opanowany


Opis:
Gracz jest zdolny do budowania machin oblężniczych poziomu II, potrafi wznosić, czy projektować różnego rodzaju architektoniczne budowle o powierzchni nie większej niż 60 metrów kwadratowych.




POZIOM III - Zaawansowany


Opis:
Gracz potrafi budować machiny oblężnicze poziomu III, potrafi również projektować, wznosić różnego rodzaju budowle o powierzchnie nie przekraczającej 120 metrów kwadratowych.




POZIOM IV - Mistrzowski


Opis:
Gracz potrafi tworzyć machiny oblężnicze poziomu IV i V. Pojawia się możliwość tworzenia wyszukanych pułapek w budowlach, ukrytych przejść i schowków. Jest mistrzem planowania architektonicznego. Potrafi tworzyć budowle, które posiadają do 300 metrów kwadratowych, a więc nie tylko domy ale również warownie czy mniejsze pałace.




POZIOM V - Arcymistrzowski


Opis:
Postać jest w stanie tworzyć różnego rodzaju budowle, które sobie zamarzy, różnego rodzaju mechanizmy, skomplikowane pułapki, labirynty, podziemne przejścia. Poradzi sobie ze wszystkim i jest gotowy na każde życzenie klienta.


___________________________________________________________


KRAWIECTWO

Krawiectwo.png

POZIOM I - Podstawowy


Nazwa:
Krawiectwo


Opis:
Krawiectwo to umiejętność szycia od zera różnego rodzaju ubrań. Może to być bielizna, stroje, płaszcze, kurtki, czapki i tak dalej. Możliwe jest również naprawianie różnego rodzaju ubrań, które nie są z metalu lub innych metali. Wszystko z tkanin. Ktoś z tą umiejętnością potrafi też tworzyć swoje wyszukane ubrania, dodawać do nich złote nicie i tak dalej.


___________________________________________________________


KOWALSTWO

kowalstwo.png

POZIOM I - Podstawowy


Nazwa:
Kowalstwo


Opis:
Kowalstwo to rzemiosło wykonywane przez kowala w Kuźni. Kowal potrafi kształtować różnego rodzaju metale w przedmioty. Wykonuje swój fach przy użyciu takich narzędzi jak palenisko, kowadło, młotek, kleszcze i ochronne ubranie w postaci fartucha i rękawic. Jest fach wykonywany przeważnie przez silnych mężczyzn. Pierwszy poziom daje graczowi wiedzę na temat fachu i wszystkich urządzeń. Gracz potrafi tworzyć różnego rodzaju narzędzia, a także niewielkie noże.




POZIOM II - Opanowany


Opis:
Na tym poziomie kowal jest w stanie tworzyć elementy zbroi, miecze, strzały (groty). Kowal na tym poziomie potrafi również naprawiać różnego rodzaju metalowe elementy, jest również w pewnym sensie sprzedawcą, który wytwarza broń i sprzedaje dla własnego zarobku. Uzbrojenie jest na poziomie I.




POZIOM III - Zaawansowany


Opis:
Poziom daje możliwość tworzenia różnego rodzaju uzbrojenia na poziomie II - Wzmocnionym. Kowal potrafi staranniej przygotować różnego rodzaju wyposażenie, jest to również droższe od pozostałych w sprzedaży i wytworzeniu.




POZIOM IV - Mistrzowski


Opis:
Gracz z tym poziomem jest w stanie tworzyć uzbrojenie i wyposażenie na poziomie III - Rzadkim. Potrafi dodawać do swoich wyrobów specjalne kamienie, które nierzadko powodują specjalne właściwości wyposażenia.




POZIOM V - Arcymistrzowski


Opis:
Gracz jako kowal potrafi wytwarzać niezwykle potężne i przydatne wyposażenie i uzbrojenie na poziomie IV - Unikatowym. Potrafi tak wytwarzać sprzęt, by mieć 100% szans na wytworzenie czegoś z, można powiedzieć, magicznymi właściwościami.

Umiejętności można nauczyć się poprzez naukę od kogoś lub przynajmniej poprzez obserwacje. Samotne eksperymenty mają tylko 25% szans powodzenia, losuje MG.


___________________________________________________________


PŁATNERSTWO

p-atnerstwo.png

POZIOM I - Podstawowy


Nazwa:
Płatnerstwo


Opis:
Płatnerstwo to rzemiosło wykonywane przez Płatnerza. Potrafi kształtować różnego rodzaju metale w przedmioty, lecz nie broń. Pierwszy poziom daje graczowi wiedzę na temat fachu i wszystkich urządzeń. Gracz potrafi tworzyć różnego rodzaju zbroje, hełmy, buty, rękawice, a także uzbrojenie dla stworzeń, koni, kolczugi i tak dalej. Wszystko jednak na poziomie I- Zwykłym.




POZIOM II - Opanowany


Opis:
Gracz potrafi tworzyć różnego rodzaju zbroje, hełmy, buty, rękawice, a także uzbrojenie dla stworzeń, koni, kolczugi i tak dalej. Wszystko jednak na poziomie II - Wzmocnionym. Takie uzbrojenie jest dużo wytrzymalsze od zwykłego.




POZIOM III - Zaawansowany


Opis:
Gracz potrafi tworzyć różnego rodzaju zbroje, hełmy, buty, rękawice, a także uzbrojenie dla stworzeń, koni, kolczugi i tak dalej. Wszystko jednak na poziomie III - Rzadkim. Potrafi dodawać do swoich wyrobów specjalne kamienie, które nierzadko powodują specjalne właściwości wyposażenia




POZIOM IV - Mistrzowski


Opis:
Gracz z tym poziomem jest w stanie tworzyć różnego rodzaju zbroje, hełmy, buty, rękawice, a także uzbrojenie dla stworzeń, koni, kolczugi i tak dalej. Wszystko na poziomie IV- Unikatowym. Potrafi dodawać do swoich wyrobów specjalne kamienie, które nierzadko powodują specjalne właściwości wyposażenia.

Umiejętności można nauczyć się poprzez naukę od kogoś lub przynajmniej poprzez obserwacje. Samotne eksperymenty mają tylko 25% szans powodzenia, losuje MG.


___________________________________________________________


SZEWSTWO

POZIOM I - Podstawowy


Nazwa:
Szewstwo


Opis:
Umiejętność polegająca na naprawianiu i tworzeniu obuwia, które nie jest z metalu. Buty mogą być ze skór różnych zwierząt, nawet najbardziej wyszukanych. By wykonywać ten zawód trzeba wyposażyć się w szpilarek, szydło, szczecinę, dratwę, cęgi, kopyto i młotek.


___________________________________________________________


ŚLUSARSTWO

lusarstwo.png

POZIOM I - Podstawowy


Nazwa:
Ślusarstwo


Opis:
Umiejętność jest mocno połączona z umiejętnością kowalstwa. Jednakże ślusarstwo jest umiejętnością skupiającą się między innymi na tworzeniu przedmiotów z metalu, jednakże małych, jak klucze. Skupia się również na naprawie różnych elementów technicznych, które są ze stopu metalu. I właśnie takie rzeczy może robić osoba posiadająca pierwszy poziom.




POZIOM II - Opanowany


Opis:
Gracz posiada umiejętność  tworzenia zamków, kluczy, okuć, ostrzenie noży, narzędzi, a nawet broni (nie tylko kowal jest do tego potrzebny). Do wszystkich tych czynności potrzebne są jednak narzędzia ślusarskie!




POZIOM III - Zaawansowany


Opis:
Oprócz tworzenia zamków, kluczy i okuć, gracz zyskuje umiejętność otwierania prostych, zwykłych zamków w drzwiach domów chłopstwa i pospulstwa. Jest to teraz pewien rodzaj profesji, zajmujących się otwieraniem, zazwyczaj, zepsutych zamków, gdy właściciel nie może dostać się do środka. Pojawia się również umiejętność tworzenia skomplikowanych zamków i kluczy do nich, których nie sposób otworzyć bez umiejętności IV poziomu.




POZIOM IV - Mistrzowski


Opis:
Użytkownik zyskuje umiejętność otwierania bardzo skomplikowanych mechanizmów, dzięki czemu może swoje usługi świadczyć nawet u szlachty, którzy zawsze mają lepsze zabezpieczenia swoich posiadłości. Gracz bez trudu poradzi sobie również z kłódkami i zaciskami różnego rodzaju, jeżeli posiada odpowiednie narzędzia. Zdolny jest również do świadczenia usług naprawczych wszelkiej maści wyrobów metalowych np. bram czy krat w więzieniu.




POZIOM V - Arcymistrzowski


Opis:
Arcymistrz ślusarstwa jest w stanie tworzyć niezwykle skomplikowane mechanizmy w skarbcach zamków, otwierać je, konserwować, naprawiać. Jest biegły w trasowaniu, cięciu, wycinaniu, prostowaniu, gięciu, piłowaniu, szlifowaniu, polerowaniu, wierceniu, gwintowaniu, montażu a także demontażu każdego metalowego elementu.


___________________________________________________________


ZIELARSTWO

zielarstwo.png

POZIOM I - Podstawowy


Nazwa:
Zielarstwo


Opis:
Zielarstwo to w szeroki rozumieniu zbieranie, przechowywanie, wykorzystywanie a także rozpoznawanie roślin. W świecie Fablehaven jest oczywiście mnóstwo roślin, kwiatów i innego tego typu rzeczy, jednak tylko część z nich połączona ze sobą tworzy różnego rodzaju maści a także płyny o specjalnych właściwościach. Gracz na tym poziomie potrafi połączyć ze sobą zioła w taki sposób, że tworzą one niezwykle wydajne maści. Maść lecząca potrafi wyleczyć różnego rodzaju rany, nawet zatrute. Rany znikają po kilku godzinach, dając ukojenie prawie od razu. Drugi rodzaj, maść krzepliwości nie leczy w ogóle ran, jednak powoduje mocną krzepliwość krwi, dzięki temu nie ma ryzyka utracenia jej pod wpływem wypływu.




POZIOM II - Opanowany


Opis:
Użytkownik rozwijając swoją umiejętność zielarstwa, potrafi przygotować specjalne wywary, dzięki którym gracz zyskuje pewne właściwości. Mianowicie, po wypiciu takiego specjalnego wywaru gracz zyskuje odporność na wszelkie trucizny, efekty negatywne przez okres 3 tur. Potrafi przyrządzać również wywar o właściwościach wzmacniający, może to być wzmocnienie każdej wybranej statystyki o 10 punktów na 3 tury.




POZIOM III - Zaawansowany


Opis:
Gracz jest zdolny do wymieszania ziół w taki sposób, by tworzyły niezwykle trującą i szkodliwą mieszankę. Może to być wywar trujący, po jego wypiciu a nawet mocnym powąchaniu, człowiek traci zapada w śpiączkę bez końca. wywar szkodliwy natomiast powoduje utratę jednego z wybranych zmysłów u przeciwnika, działa na tej samej zasadzie. Pojawia się możliwość tworzenia różnego rodzaju odtrutek na wszelkie dolegliwości czy trucizny.




POZIOM IV - Mistrzowski


Opis:
Użytkownik odkrywa nowe możliwości, jest niezwykle skuteczny w przyrządzaniu specyfiku na tym poziomie. Co on daje? Po zażyciu tego specyfiku, którego można nazwać ziołami specjalnymi, chociaż to nic innego jak mocne wywary wzmacniające z poziomu II. Gracz potrafi wzmocnić na trzy tury jedną statystykę o 15 punktów. Po tym czasie traci 25% bazowej ilości tej statystyki, na okres jednej przygody, walki i tak dalej.




POZIOM V - Arcymistrzowski


Opis:
Wywar specjalny o niezwykłych możliwościach jest możliwy do perfekcyjnego przygotowania jedynie na V, ostatnim poziomie. Nazywa się go ziołami nieśmiertelności, ponieważ po ich zażyciu faktycznie można odczuć się nieśmiertelnym. Ataki fizyczne, strzały, cięcia i inne nie robią na użytkowniku wrażenia. Jednak przez krótki, dwu turowy okres czasu. Jest to niezwykle rzadki wywar, na który potrzeba minimum 3 dni przygotowań.

Umiejętności można nauczyć się poprzez naukę od kogoś lub przynajmniej poprzez obserwacje. Samotne eksperymenty mają tylko 25% szans powodzenia, losuje MG.


Mowa NPC - #ff0000 | Mowa NPC2 - #990033 | Mowa NPC3 - #6633cc | Mowa NPC4 - #cc6600 | Mowa NPC5 - #ccff33

Offline

Użytkowników czytających ten temat: 0, gości: 1
[Bot] ClaudeBot
Legenda
Head Admin | Mistrz Gry
Człowiek | Ork | Elf | Krasnolud | Malauk | Reptilianin | Goblin | Fae | Teriantrop | Nihilian | Nitj'sefn | Khajiit | Rodentia | Ushrolrag

Stopka

Forum oparte na FluxBB